Strefa marek
Obrazy na rynku finansowym

EAN:

9788380856752

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Format:

250x176 mm

Strony:

364

Cena sugerowana brutto:

80.00zł

Stawka vat:

5%

Traktowanie sztuki jako inwestycji w klasycznym ujęciu nauki finansów wymaga odniesienia się do efektywności inwestycji, czyli podejścia ilościowego do tego problemu. Celem publikacji jest zdobycie nowej w polskich warunkach wiedzy na temat mechanizmów cenotwórczych i efektywności inwestycji w obrazy. Jest to istotne novum w rozwoju wiedzy na temat funkcjonowania rynku malarstwa jako segmentu rynku finansowego i oznacza wzmocnienie pozycji obrazów jako aktywa inwestycyjnego w głównym nurcie nauki finansów. Nowatorstwo i oryginalny wkład prezentowanej monografii dotyczą przedmiotu badań i metody badawczej. Obejmują: zbadanie i opisanie aukcyjnego rynku malarstwa w Polsce, wykorzystanie narzędzi wielorakiej regresji hedonicznej dla identyfikacji i kwantyfikacji determinant cen i ich zmienności. Dotyczą także zbudowania unikalnego, adekwatnego do warunków polskiego rynku malarstwa, hedonicznego indeksu cen dzieł sztuki, w którym cena obrazu jest funkcją jego charakterystyk.