Strefa marek
SQL. Analiza danych za pomocą zapytań w.2

EAN:

9788328384743

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Format:

237x168 mm

Strony:

352

Cena sugerowana brutto:

89.00zł

Stawka vat:

5%

Obecnie mamy dostęp do terabajtów danych. To nieprzebrane źródło cennych informacji, które mogą decydować o upadku albo o rozkwicie firmy. Aby jednak wydobyć z danych potrzebną wiedzę, trzeba się wykazać kompetencjami. Są to cenne umiejętności - profesjonalny analityk danych może przebierać w atrakcyjnych ofertach pracy. Spośród różnych technik analizy danych warto się przyjrzeć zastosowaniu zapytań SQL. SQL to język tworzony i rozwijany dla potrzeb pracy z bazami danych, jest więc szczególnie przydatnym narzędziem w przyborniku analityka danych.

Ta książka jest znakomitym przewodnikiem dla początkującego analityka danych. Dzięki niej dowiesz się, jak skutecznie przesiewać i uzyskiwać informacje z surowych danych. Nauczysz się formułować hipotezy i generować opisowe statystyki, a także pisać złożone zapytania SQL, które pozwalają na zagregowanie danych z bazy SQL z danymi pochodzącymi z innych źródeł. Zobaczysz, jak pracować z danymi w różnych formatach, i nauczysz się analizy geoprzestrzennej i analizy tekstu. Poznasz też tajniki pozyskiwania informacji z wykorzystaniem takich metod jak profilowanie i automatyzacja.

W książce:

  • przygotowanie danych za pomocą zapytań SQL
  • funkcje agregujące i funkcje okna w SQL
  • bazy danych i Excel oraz kod w R i w Pythonie
  • praca ze złożonymi typami danych
  • optymalizacja zapytań SQL
  • metodyczne rozwiązywanie problemów
SQL: znakomite narzędzie w profesjonalnej analizie danych!