Strefa marek
Patrzenie i widzenie w kontekstach...

EAN:

9788394420260

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2016

Oprawa:

broszurowa

Format:

151x219 mm

Strony:

394

Cena sugerowana brutto:

37.80zł

Stawka vat:

5%

Promocja

Spośród wszystkich zwrotów i przełomów humanistyki to właśnie ten "obrazowy" (ikoniczny/wizualny/piktorialny) opisuje się najczęściej we współczesnych badaniach nad kulturą. Na przecięciu podejścia kulturoznawczego i antropologicznego prężnie rozwijają się antropologie: obrazu, wizualności, wizualna, mediów, kultury wizualnej. Proponowana w tomie refleksja w centrum ustawia jednak nie obraz, ale człowieka - to on patrzy i widzi w pewien sposób, uwarunkowany kontekstem kulturowym, historycznym, społecznym i medialnym. Analizie poddane są zarówno praktyki oraz teksty kultury, jak i dyskurs na ich temat - takie ujęcie pozwoliło na uporządkowanie zagadnienia w trzech częściach: "Antropologia / historia kultury", "Teksty kultury" i "Media w kulturze".