Strefa marek
Smart City. Kto rządzi w inteligentnych miastach?

EAN:

9788301229184

Data premiery:

2023-05-31

Rok wydania:

2023

Oprawa:

broszurowa

Format:

235x150 mm

Strony:

310

Cena sugerowana brutto:

79.00zł

Stawka vat:

5%

Bez prawa zwrotu

W obliczu intensyfikacji problemów miejskich w XXI w. zarządzanie miastem staje się nie lada wyzwaniem. Rządzący szukają rozwiązań, dzięki którym ośrodki miejskie mogłyby stać się bardziej odporne, zrównoważone i inteligentne. W prezentowanej książce SMART CITY. Kto rządzi w inteligentnych miastach? autorka rozprawia się z fenomenem koncepcji inteligentnego miasta, która na tym polu zainteresowała współczesne samorządy na całym świecie.

W swojej książce Autorka zastanawia się przede wszystkim nad tym, jak pod wpływem nowoczesnych koncepcji rządzenia i zarządzania miastem zmieniają się relacje władzy pomiędzy "rządzącymi" a "rządzonymi". W istocie w smart city pojawiają się nowi gracze, którzy w znaczący sposób przeobrażają dotychczas nam znaną geometrię stosunków władzy. Autorka stawia więc niezwykle istotne pytanie: kto rządzi w inteligentnych miastach?

W efekcie przeprowadzonych badań w inteligentnych miastach USA i Danii w książce zestawiono ze sobą dwa różne modele rządzenia i zarządzania dzisiejszymi inteligentnymi miastami: model technokratyczny, oparty na współpracy z biznesem i na implementacji zaawansowanych technologii informacyjno-komunikacyjnych, oraz model partycypacyjny, uwzględniający udział mieszkańców w procesach rządzenia i zarządzania miastem.

W książce SMART CITY. Kto rządzi w inteligentnych miastach? Czytelnik będzie mógł przeczytać o wyzwaniach związanych z implementacją nowoczesnych technologii do przestrzeni miasta i systemów zarządzania.

Książkę SMART CITY. Kto rządzi w inteligentnych miastach? kierujemy przede wszystkim do:

  • samorządów, władz miast, departamentów zw. z innowacjami, spółek współpracujących z samorządem
  • organizacji działających na rzecz polityki miejskiej
  • planistów, inżynierów, analityków, biznesu, biur consultingowych
  • analityków danych, informatyków, ale również do:
  • studentów politologii, zarządzania, architektury, urbanistyki etc.

Inni klienci kupowali także