Strefa marek
Innowacje w rozwoju ekonomiczno-społecznym T.1

EAN:

9788382063585

Data premiery:

2022-02-18

Rok wydania:

2022

Oprawa:

twarda

Format:

231x165 mm

Strony:

182

Cena sugerowana brutto:

31.50zł

Stawka vat:

5%

Niniejsza monografia została opracowana w celu zbadania wpływu procesów innowacyjnych na wzrost gospodarczy i rozwój ekonomiczno-społeczny zachodzący współcześnie w poszczególnych państwach i gospodarce światowej. Od około dwóch stuleci innowacje są elementem postępu naukowego i technologicznego, który stale otwiera nowe możliwości wzrostu gospodarczego i rozwoju ekonomiczno-społecznego, ale doświadczenia z minionych dekad nakazują podchodzić zarówno z nadzieją, jak i ostrożnością do wszystkich nowości w systemach gospodarczych. Historia gospodarcza uczy, że od wieków nieustannie pojawiały się różne innowacje wdrażane w działalności produkcyjnej, wymianie i życiu społecznym, ale jedynie niewielki ich odsetek powodował masowe i trwałe przełomy. Sprawia to, że w badaniach procesów innowacyjnych konieczne jest pogłębione wyjaśnienie zarówno mechanizmów innowacji udanych, jak i uwarunkowań powodujących niepowodzenia innowacyjne. W niniejszym tomie teoretycznym została usystematyzowana współczesna wiedza podstawowa w zakresie wzrostu gospodarczego, rozwoju ekonomiczno-społecznego i dokonywania się procesów innowacyjnych. W rozdziale pierwszym zawarto przegląd definicji oraz systematyzację twierdzeń teoretycznych na temat różnych aspektów wzrostu gospodarczego i rozwoju ekonomiczno-społecznego, w tym wzajemnych relacji i pomiaru tych kategorii ekonomicznych. Został objaśniony pojęciowy związek między wzrostem gospodarczym i bogactwem narodowym oraz korelacja między wzrostem produkcji i wzrostem bogactwa narodowego. Rozdział drugi obejmuje kwestie teoretyczne innowacji i innowacyjności. Wiedza w tym zakresie jest niezbędna do tego, aby w analizach oddziaływania innowacji na działalność gospodarczą odróżniać wiodące (przełomowe) zmiany innowacyjne od licznych drobnych usprawnień i ulotnych nowinek dla konsumentów. Kontynuacją niniejszej publikacji będzie tom II wskazujący na ujęcie praktyczne działalności innowacyjnej.