Strefa marek
Krótka historia młodzieżowej subkulturowości

EAN:

9788301172923

Wydawnictwo:

PWN

Data premiery:

2013-05-28

Rok wydania:

2013

Oprawa:

broszurowa

Format:

16,8x23,8 cm

Strony:

412

Cena sugerowana brutto:

59.90zł

Stawka vat:

5%

Tematyka subkultur młodzieżowych, przynajmniej od momentu powstania kategoriimłodzieży w połowie XX wieku, budziła zainteresowanie z jednej stronymoralistów, pedagogów zafrasowanych dewiacyjnymi rolami przyjmowanymiprzez młodych ludzi i ich nonkonformistyczną postawą, a z drugiej specjalistówod konsumpcji, którzy zaczęli w subkulturach widzieć doskonały rynek zbytu dlaswoich produktów. Od lat 70. XX wieku praktycznie cała młodzież dzieliła siępomiędzy różne subkultury i choć dzisiaj obraz młodzieży wydaje się nie takklarowny, poznanie historii ich subkulturowości nadal daje wgląd w postawyi zachowania młodych ludzi.Prezentowany tekst jest próbą usystematyzowania dotychczasowej wiedzy o świeciemłodzieżowych subkultur oraz przeglądem najważniejszych subkulturowych wydarzeńostatnich kilkudziesięciu lat. Interesować mnie będzie subkulturowość jako cecha i kategoriaanalityczna, jej zróżnicowane wcielenia oraz miejsce, które zajmuje w konstruowanejprzez młodzież rzeczywistości różnych czasów i przestrzeni. Moim zamierzeniemnie jest stworzenie encyklopedii subkultur młodzieżowych ani podręcznika akademickiego,chociaż zdaję sobie sprawę, że i takie funkcje prezentowana książka może pełnić.Zależy mi natomiast na refleksyjnym spojrzeniu wstecz, na przeszłość subkulturowejaktywności młodzieży, wyeksponowanie najistotniejszych jej cech, gdyż nie mogę sięoprzeć wrażeniu, że ten typ młodzieżowej wrażliwości zanika na naszych oczach, stającsię bardziej historią kultury młodzieżowej niż jej teraźniejszością.z tekstu