Strefa marek
Pornotopia. Playboy architektura i biopolityka..

EAN:

9788366082144

Wydawnictwo:

Data premiery:

2021-11-08

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Format:

210x140 mm

Strony:

264

Kod dostawcy:

03066

Cena sugerowana brutto:

59.00zł

Stawka vat:

5%

,,Playboy" był czymś znacznie więcej niż zwykłym magazynem erotycznym - współtworzył architektoniczne imaginarium drugiej połowy XX wieku. ,,Playboy" to rezydencje i imprezy, tropikalna grota i przeszklona podziemna bawialnia, w której goście mogą podziwiać króliczki pływające nago w basenie; to okrągłe łóżko, w którym Hefner baraszkuje z playmates; to garsoniera, prywatny odrzutowiec, klub z sekretnymi pokojami, zoo w ogrodzie, to tajemny zamek i oaza w wielkim mieście. Z czasem ,,Playboy" stał się pierwszą pornotopią epoki mass mediów.

Paul B. Preciado, fragment książki

Zimna wojna to czas zakwestionowania reżimu biopolitycznego, intensywnych działań ruchów feministycznych, pojawienia się pigułki antykoncepcyjnej, a także wykształcenia postindustrialnych mechanizmów produkcji i pracy niematerialnej. Nie tylko telewizyjne reality show, które jest wynalazkiem Hugh Hefnera, lecz także home office z podpiętym do multimedialnej sieci łóżkiem pełniącym funkcję biura wydają się dziś co najmniej prorocze.

Dorota Jędruch, fragment wstępu do wydania polskiego