Strefa marek
Python zorientowany obiektowo

EAN:

9788328394063

Autor:

Wydawnictwo:

Data premiery:

2022-11-29

Rok wydania:

2022

Oprawa:

broszurowa

Format:

164x228 mm

Strony:

432

Cena sugerowana brutto:

89.00zł

Stawka vat:

5%

Python jest jednym z najczęściej używanych języków programowania. Może służyć do wielu celów, a jego możliwości są nieustannie poszerzane przez wciąż powstające biblioteki i narzędzia. Równocześnie niejeden programista poprzestaje na tworzeniu kodu w sposób proceduralny. Tymczasem w Pythonie jak najbardziej możliwe jest programowanie zorientowane obiektowo, pozwalające organizować kod w poręczne jednostki, których później można wielokrotnie używać. Taki kod jest czytelny, łatwy w rozbudowie i dużo efektywniejszy w działaniu.

Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pisać kod łatwy w utrzymaniu i rozbudowie. Nauczysz się tworzyć klasy i obiekty w Pythonie i skorzystasz z tych umiejętności, by budować atrakcyjne elementy GUI. Niejako przy okazji poznasz framework pygame i płynnie przejdziesz do pisania interaktywnych gier i aplikacji zawierających widżety GUI, animacje i wiele różnych scen. Opanujesz ponadto takie koncepcje jak maszyna stanów, modalne okna dialogowe czy wzorce projektowe -- a w praktyce zastosujesz wzorzec model-widok-kontroler.

W książce między innymi:

  • gruntowne podstawy programowania zorientowanego obiektowo
  • tworzenie obiektów i zarządzanie nimi
  • praktyczne stosowanie hermetyzacji w kodzie
  • zastosowanie polimorfizmu podczas tworzenia interfejsów
  • mechanizm dziedziczenia w praktyce

Python: zorientuj swój kod na obiekty!