Strefa marek
Polski new look

EAN:

9788367510080

Wydawnictwo:

Data premiery:

2022-11-07

Rok wydania:

2022

Oprawa:

zintegrowana

Format:

186x253 mm

Strony:

360

Cena sugerowana brutto:

79.91zł

Stawka vat:

5%

To pozycja, którą każdy miłośnik designu i kolekcjoner ceramiki powinien mieć!

Design przełomu dekad lat 50. i 60. XX wieku reklamowano często jako "new look". Ten wpadający w ucho zwrot stał się hasłem wywoławczym debiutanckiej kolekcji Christiana Diora, do Polski zaś nowe trendy dotarły na krótko przed polityczną "odwilżą" 1956 roku. Niezwykłą rolę w propagowaniu "nowoczesności" i pojęcia "dobrego wzoru" odegrał założony przez Wandę Telakowską Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.

Ceramiczny design lat 50. i 60. w Polsce to jednak nie tylko projekty powstające w pracowniach Zakładu Ceramiki i Szkła IWP - to ciekawa i dotąd rzadko prezentowana oferta polskich wytwórni porcelany, porcelitu i fajansu.