EAN:
9788383905198
Autor:
Wydawnictwo:
Data premiery:
2025-05-02
Rok wydania:
2025
Oprawa:
twarda
Format:
145x5 mm
Strony:
352
Cena sugerowana brutto:
199.00zł
Stawka vat:
5%
Książka przedstawia konstrukcję umowy kredytu konsumenckiego, z uwzględnieniem jej prawnych, ekonomicznych i społecznych aspektów. Autor analizuje problematykę treści stosunku prawnego, a także relacje konsumenta i kredytodawcy od momentu skierowania do konsumenta przekazu zawartego w reklamie aż po sformułowanie praw i obowiązków wynikających z umowy. Omawia np: takie zagadnienia jak: umowy o kredyt z oprocentowaniem zmiennym w oparciu o WIBOR, możliwość kredytowania prowizji i innych kosztów kredytu, zakres stosowania sankcji kredytu darmowego, czy też uprawnienia konsumenta w związku z nieprawidłowym dokonaniem oceny zdolności kredytowej. Ponadto autor szczegółowo wyjaśnia: jakie wymogi muszą być spełnione, aby określoną czynność prawną można uznać za umowę o kredyt konsumencki, czy możliwe jest całkowite pominięcie określenia stopy oprocentowania w umowie o kredyt konsumencki, jaki rodzaj pełnomocnictwa jest niezbędny do zawarcia przez pełnomocnika konsumenta umowy o kredyt konsumencki, czy wynik oceny zdolności kredytowej może zależeć od zaproponowanego kredytodawcy zabezpieczenia, jakie roszczenie przysługuje kredytodawcy względem konsumenta, gdy ten skutecznie odstąpił od umowy, a jednocześnie nie zwrócił środków we wskazanym terminie, jakie są możliwości restrukturyzacji zadłużenia konsumenta. Praktyczny charakter publikacji podkreślają przykłady orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości oraz sądów krajowych w sprawach dotyczących kredytów konsumenckich, a także pytania prejudycjalne. Książka przeznaczona jest dla praktyków - sędziów, adwokatów, radców prawnych, jak również pracowników administracji rządowej i samorządowej. Może zainteresować menedżerów zatrudnionych u kredytodawców oraz osoby zaangażowane w sprzedaż produktów kredytowych i przedstawicieli NGO zainteresowanych doradztwem oddłużeniowym.