Strefa marek
Ekonomia racjonalnych zachowań

EAN:

9788301238605

Data premiery:

2024-09-23

Rok wydania:

2024

Oprawa:

broszurowa

Format:

235x165 mm

Strony:

380

Cena sugerowana brutto:

74.00zł

Stawka vat:

5%

Co wpływa na to, jak się zachowujemy? Co powoduje, że nasze zachowania potrafimy różnicować w zależności od sytuacji, kontekstu? Jak to się dzieje, że zdarza nam się jedno myśleć, a coś innego robić? Kiedy nasze zachowania są racjonalne, a kiedy emocjonalne lub ograniczone poznawczo? Jak zachowujemy się w Internecie i w social mediach? Jak praca zdalna zmieniła nasze zachowania profesjonalne? Jak marketing i sprzedaż zmieniają nasze zachowania i uczą nas nawyków, a nie zawsze tego chcemy? Jak wprowadzamy zmiany w firmach, by stymulowały jednak do pożądanych zachowań?

Grzegorz Radłowski przenikliwie opisuje, skąd płyną źródła naszych zachowań oraz jaką drogę przemierzają w toku mijanych na co dzień sytuacji i kontekstów. Jak się do nas przyklejają oraz co z tym w konsekwencji robimy. Wbrew pozorom to każdy z nas jest na swój sposób ekonomem własnego zachowania. Oswajamy siebie i innych.

Dzięki lekturze tej książki poznasz:

  • współczesne zastosowanie nauk o zachowaniach zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym (od behawioryzmu Skinnera, przez ekonomię behawioralną Thalera do ekonomii zachowania),
  • jak czytać wyniki badań naukowych w tym obszarze oraz jak zastosować wnioski w praktyce,
  • modele pozwalające na wprowadzanie zmian behawioralnych w biznesie,
  • czynniki odpowiadające za jakość naszych zachowań oraz opcje, dzięki którym można nad nimi pracować