Strefa marek
Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych

EAN:

9788383097756

Autor:

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2025

Oprawa:

broszurowa

Strony:

232

Cena sugerowana brutto:

49.50zł

Stawka vat:

5%

Bez prawa zwrotu

Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują dobry oraz zły sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach.

Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak:

Nienaruszanie przestrzeni innych osób

Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy

Dołączanie do zabawy

Dzielenie się

Osiąganie kompromisu

Czekanie na swoją kolej w zabawie

Radzenie sobie z przegraną

Zachowanie spokoju

Akceptowanie odmowy

Próbowanie nowych rzeczy

Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych!

Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award!

Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie niemal dwie dekady temu zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Aspergers Syndrome Education Network (ASPEN).