 
        
    EAN:
9788380654037
Autor:
Wydawnictwo:
Rok wydania:
2021
Oprawa:
broszurowa
Format:
236x170 mm
Strony:
320
Kod dostawcy:
2112610
Cena sugerowana brutto:
51.50zł
Stawka vat:
5%
Poradnik metodyczny do nauczania religii rzymskokatolickiej według podręcznik  nr AZ-32-01/18-PO-6/21, zgodny z programem nauczania nr   AZ-3-01/18 oraz AZ-4-01/18.
  
    
 Niniejszy poradnik metodyczny do nauczania religii w klasie 2  liceum  i  technikum został opracowany zgodnie z wymogami ujętymi w nowej  Podstawie  programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce z 9 czerwca 2018  roku i  skonkretyzowanymi w Programie nauczania religii w przedszkolach i  szkołach. Mamy  nadzieję, że nasz pakiet edukacyjny (podręcznik ucznia,   poradnik metodyczny i  materiały dodatkowe) okaże się wartościową pomocą,  która  ułatwi Wam prowadzenie  katechezy szkolnej.
 W tym poradniku znajdziecie  scenariusze zajęć do  wszystkich katechez  zawartych w podręczniku ucznia do  klasy drugiej liceum i  technikum.  Wszystkie lekcje zaplanowano tak, aby  sprzyjały one rozmowom,  stawianiu  ważnych pytań, pogłębianiu wiary. Katechezy  korelują z treściami  przekazywanymi na innych przedmiotach. W podręczniku i  poradniku  metodycznym  znajdziecie wiele odniesień do wiadomości chociażby z  języka polskiego,  historii, wiedzy o kulturze czy historii sztuki.
 Zaproponowane przez nas  katechezy cechuje stała struktura - każda lekcja opiera  się na następujących  krokach:
 ODKRYWAM - gdzie prezentujemy temat lekcji,  stawiamy problem;
 SPOTYKAM - to moment na zaprezentowanie uczniom sylwetki  osoby, która się z  danym problemem zmierzyła;
 POZNAJĘ - budujemy wiedzę  uczniów;
 ODPOWIADAM  - w tym kroku pracujemy nad kształtowaniem postaw  ucznia i zachęcamy go do  osobistej refleksji;
 UTRWALAM - w tej części  podpowiadamy, jak utrwalić  zaprezentowane na katechezie wiadomości;
 MODLĘ  SIĘ - proponujemy  różnorodne modlitwy, także modlitwę  spontaniczną. Do części  katechez dodaliśmy  jeszcze jeden krok -  PODEJMUJĘ WYZWANIE, w którym  proponujemy uczniom jakieś  działanie lub  zachęcamy ich do przemyślenia danego  zagadnienia..