EAN:
9788301242305
Autor:
Wydawnictwo:
Data premiery:
2025-06-17
Rok wydania:
2025
Oprawa:
broszurowa
Format:
235x165 mm
Strony:
276
Cena sugerowana brutto:
69.00zł
Stawka vat:
5%
Psychologiczne paradygmaty korzystania z mediów społecznościowych to jedna z nielicznych publikacji na polskim rynku, która łączy rzetelną analizę naukową z praktycznym podejściem psychoterapeutycznym. Książka dostarcza odpowiedzi na pytania, w jaki sposób media społecznościowe wpływają na naszą psychikę, samoocenę, relacje z innymi i zdolność do samoregulacji emocji. Unikalność tej pozycji polega na tym, że nie tylko diagnozuje problem, ale również pokazuje narzędzia do zmiany - oparte na terapii poznawczo-behawioralnej.
Autorka analizuje wpływ takich czynników jak cechy osobowości, style przywiązania, samoocena, motywacja osiągnięć i kompetencje społeczne na sposób korzystania z mediów. Czytelnik otrzymuje także wyniki autorskich badań empirycznych oraz rozdział z konkretnymi technikami samokontroli, które mogą pomóc w budowaniu zdrowszej relacji z technologią.
W mojej ocenie treść zawarta w monografii uwrażliwia czytelnika na zagadnienia związane z nadmiernym korzystaniem z Internetu, a wnioski płynące z badań dowodzą o konieczności ochrony zdrowia psychicznego.
prof. dr hab. Stanisława Steuden (z recenzji)
To książka dla osób profesjonalnie związanych z psychologią i edukacją - psychologów, terapeutów, pedagogów, badaczy, studentów kierunków społecznych - ale także dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć swoje zachowania online i zadbać o psychiczny dobrostan w cyfrowym świecie.