Strefa marek
Kuba i inni. Twarze i maski popkultury

EAN:

9788363354374

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2013

Oprawa:

broszurowa

Format:

14,5x20,5 cm

Strony:

338

Cena sugerowana brutto:

49.00zł

Stawka vat:

5%

W akademickim eseju kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje twarze i maski kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele. Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm wprowadzał te pojęcia do badań medioznawczych w Polsce. Stwierdza, że współczesne media są zdominowane przez popkulturę i nic nie może odwrócić tego procesu - popkultura dominuje w mediach elektronicznych, kształtuje ich estetykę i język komunikacji. Jest to zapewne pierwsza publikowana w Polsce praca opisująca tak wnikliwie zjawisko pod nazwą Kuba Wojewódzki (maska), zarazem niewolna od psychologiczno-socjologicznej analizy postaci (twarz). Z zachowaniem rygorów rozprawy akademickiej, Godzic pomaga nam poznać i zrozumieć mechanizmy popkultury, pokazuje napięcia między tym, co sztuczne i tym, co autentyczne. W tych rozważaniach autor pozwala nam dostrzec w Kubie Wojewódzkim więcej niż tylko maskę performera, zadaje ciekawe pytania to Kuba jest gościem tej książki, a autor swoistym performerem przepytującym swojego bohatera. Stawia m.in. pytanie o kres Kuby kto i jaki typ programu może zastąpić jego show. W tym kontekście ciekawie pisze m. in. o 20 m2 Łukasza i Bez maski Moniki Jaruzelskiej. Czytelnik znajdzie także autorskie diagnozy i prognozy na temat teraźniejszości i przyszłości mediów elektronicznych w dobie wielkich zmian technologicznych i towarzyszących im zmian sposobów kreowania oferty programowej. W książce pojawia się cała plejada nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet i programów telewizyjnych o największej oglądalności. Czytelnik być może nie ze wszystkim zgodzi się z autorem, ale w żadnym momencie nie będzie znużony lekturą książki.